HELP 
Digitaal dossier - Document koppelen of scannen
  Menu - Financieel - Digitaal dossier - Documenten importeren - Scannen


Informatie over installeren van het scanprogramma
  • Melding "Your Dynamic Web TWAIN serial number is invalid"
    Deze melding wordt getoond als een ander Active-X component, de "Microsoft Licensed Class Manager" niet geïnstalleerd of niet ingeschakeld is. Schakel zelf de "Microsoft Licensed Class Manager" in, of raadpleeg uw systeembeheerder.

Informatie over netwerk scanners
  • Scannen via het netwerk is alleen mogelijk indien het te gebruiken apparaat beschikt over een netwerk aansluiting. Het apparaat moet zonder tussenkomst van een extra computer of extern kastje via het netwerk aanspreekbaar zijn.
  • De situatie, waarbij een USB apparaat is gekoppeld aan een printerserver, werkt niet en wordt niet door KING Software ondersteund.

    De bovengenoemde situatie werkt uitstekend voor printers, omdat de externe kastjes hiervoor zijn ontwikkeld. Voor het terugsturen van informatie naar de computer zijn deze kastjes niet geschikt.

    Ook de TWAIN drivers van het apparaat zijn niet geschikt om te communiceren via het netwerk, omdat de drivers zullen kijken naar de USB poorten en niet naar het netwerk.


Informatie over scannen met verschillende browsers en besturingsystemen
  • Scannen onder Microsoft Windows is mogelijk met de browsers Internet Explorer, Google Chrome en Safari (voor Windows)
  • Scannen onder een Apple besturingsysteem is niet mogelijk.
  • Uploaden van bestanden naar het Digitaal dossier is onder alle varianten mogelijk.

Doel en werkwijze
  • Documenten koppelen
    U kunt eerder opgeslagen digitale documenten, zoals facturen in PDF formaat, die als bijlage ontvangen zijn in uw e-mailprogramma, koppelen aan onderdelen van het pakket, zoals de boekingsregel of een verkooporder. Het document wordt verwerkt in de administratie. Het originele document wordt niet aangepast of verwijderd.
  • Documenten scannen
    In het pakket kunt u een digitaal dossier aanleggen door ingescande of handmatig gekoppelde documenten, zoals inkoop- en verkoopfacturen, toe te voegen aan de administratie.
    • Daartoe wordt het programma Scannen gebruikt, waarmee documenten en foto's direct met een scanner toegevoegd kunnen worden aan de boekingsregel.
  • Gekoppelde en gescande documenten raadplegen
    De lijst met gekoppelde documenten wordt hier getoond. Van elk document ziet u het type, de naam, datum en tijdstip waarop het document gekoppeld is en de naam van de gebruiker die de actie uitgevoerd heeft. Om een gekoppeld document te raadplegen drukt u op [Download]. Om een gekoppeld document te verwijderen drukt u op [Verwijderen]. Het originele document wordt niet door het pakket gewijzigd.
Werkwijze Document koppelen
  1. Druk op [Koppel een document]
  2. Blader naar het bestand op de harde schijf, selecteer het bestand en druk op [OK].
  3. Kies welk soort document het betreft (verkoopfactuur/inkoopfactuur/algemeen archiefstuk)
  4. Geef het toe te voegen document een naam. Daaraan kunt u het document herkennen als u later de gekoppelde documenten opvraagt.
  5. Druk op [Uploaden] of toets [Ctrl+S] om het document in de administratie te verwerken.
  6. Het document kan geraadpleegd worden door op de knop [Dossier] te klikken.
Werkwijze Scannen
  1. NB Dit stappenplan gaat er van uit dat de ActiveX hulpprogramma's voor het scannen geïnstalleerd zijn.
  2. Druk op [Scan een document].
  3. Leg het originele document onder uw scanner, of plaats meerdere te scannen documenten in de sheetfeeder.
  4. Geef het te scannen document een naam voor in de administratie. Daaraan kunt u het document herkennen als u later de gekoppelde documenten opvraagt.
  5. Kies uw scanner en de benodigde instellingen en druk op [Scannen] of toets [Ctrl+S].
  6. Het document wordt automatisch in de administratie verwerkt.
  7. Het document kan geraadpleegd worden door op de knop [Dossier] te klikken.